Nokia 5800 XM Ağ Bağlantı Ayarları Nasıl Yapılır?

5800 tips&tricks

Nokia 5800 XM‘den önce Nokia E65 kullanıyordum. Bu telefonda da kablosuz ağ özelliği vardı ve bu sayede kablosuz ağlara bağlanabiliyordum. Fakat bir sıkıntım vardı, ağ ayarları özelleştirilemediği için her ağa bağlanamıyordum. Mesela okulumun sunduğu kablosuz ağ hizmetinden yararlanamıyordum. Çünkü E65′te ağ bağlantıları özelleştirilemiyor hemde şifreleme desteği sadece WEP WPA ve WPA2 ile sınırlı. 5800 XM aldığım zaman baktığım ilk özelliklerden birisi de bu idi. Aslında bu kadarını beklemiyordum, neredeyse bilgisayarda yapabildiğiniz tüm ayarları 5800′da da yapabiliyorsunuz. Bu büyük ihtimalle Symbian S60 5′th editionun özelliği çünkü bir müzik telefonundan beklenmeyen bir özellik. Neyse şimdi bu ayarları nasıl yapacağımıza geçelim. Öncelikle Menü > Ayarlar > Bağlantı > Hedefler bölümünü keşfetmelisiniz. Burada sizi dış dünyaya bağlayan bağlantı kategorileri bulunuyor. Web tarayıcısı ile gezintiye çıktığınız zaman size bağlanma seçeneği sunduğunu farketmişsinizdir, işte o bağlantı hedeflerini/seçeneklerini buradan yönetiyoruz. WAP, GPRS ve Internet bağlantı ayarlarını otomatik olarak aldıysanız bu menü altında onları görebilirsiniz. Neyse şimdi Wi-Fi noktaları için hedef oluşturmayı öğrenelim.

5800 XM ağ bağlantı ayarları - 1

İlk önce Menü > Ayarlar > Bağlantı > Hedefler yolunu izliyoruz. (büyültmek için resme tıklayınız.)

5800 XM ağ bağlantı ayarları - 2

Hedefler menüsünü açtıktan sonra Seçenekler > Yönet > Yeni hedef yolunu izleyerek ilk hedefinizi ekleyebilirisiniz. Yine mevcut hedefleri bu menü yolu ile düzenliyoruz. Mevcut bir WLAN ağını hemen ekliyoruz hedefimiz. Daha önce bir kaç kez bağlandıysanız zaten otomatikman gözükecektir. Şimdi bu ağ ile ilgili ayarları düzenleyelim.

5800 XM ağ bağlantı ayarları - 3

Yeni bir hedef klasörü oluşturduktan sonra ister sıfırdan bir erişim noktası tanımlayabilirsiniz isterseniz de mevcut bağlantı noktaları ile ilgili düzenlemeleri yapabilirsiniz. Şimdi biz mevcut erişim noktamızı düzenliyoruz. Seçenekler > Düzenle yolunu izlediğimiz zaman kendimizi bu düzenleme menüsünde buluyoruz. Burada erişim noktası ile ilgili bağlantı ismi, wlan ismi, ağ durumu ve ağ alt yapı modunu tanımlayabilirsiniz. En önemli nokta ise ağ güvenlik ayarlarının buradan yapılıyor olması. 5800 XM’de işlem yapabileceğiniz güvenlik modları oldukça geniş bir yelpazeye sahip: WEP, WPA, WPA2 ve 802.1x modları. Bu şifreleme satnadartları ile bağlanamayacağınız şifreli ağ yok gibi. Yetmedi mi? Biraz daha derinlere inmeye ne dersiniz? Erişim noktası düzenleme menüsünde iken tekrar Seçenekler‘e başvuruyoruz ve Gelişmiş ayarlar seçeneği dikkatimizi hemen çekiyor.

5800 XM ağ bağlantı ayarları - 4

Gelişmiş ayarlarda elde edeceğimiz şeyler ise IPv4, IPv6 ve DNS ayarlarını değiştirmek olacak. İş merkezindeki ağ böyle karmaşık bir yapıya sahipse 5800 ile kolaylıkla bu ağa bağlanabilirsiniz. Yapmanız gereken bu konfigürasyonları gerçekleştirmek. Bu ayarların seçili ağlar için yapılması 5800′ı ayrı bir yere koyuyor, yani bu ayarları her bir kablosuz ağ için tek tek tanımlayabilirsiniz. Tanımladığınız her ayar sadece o kablosuz ağa bağlı oluyor ve başka bir ağa bağlanmak istediğinizde herhangi bir sorun çıkarmıyor. Bu konuda Symbian Windows’u bile geçmiş diyebiliriz. Neyse ben sizi 5800 XM ile yalnız bırakayım, siz şimdi ağ bağlantılarınızı tanımlayın.:) Kolay gelsin.

Bu arada telefonunuzun güncelleştirme vakti gelmiş olabilir ;) Nokia 5800 nasıl güncellenir? İstersen hemen okuyup, güncelle.

“Nokia 5800 XM Ağ Bağlantı Ayarları Nasıl Yapılır?” üzerine 220 düşünce

  1. Evimde kablosuz ag kullaniyorum. Bunu 5800da da kullanabilirim. Cok aptalca olabilir ama emin olmak icin soruyorum. Kablosuz aga baglandigimda kullandigim operatore ayrica para oduyor muyum?
    Tesekkurler.

    1. Merhabalar, kablosuz ağınıza bağlandığınız zaman operatöre herhangi bir ücret ödemeniz gerekmez. Veri alış-verişini kablosuz ağ ile internet üzerinden yapacağınız için operatörünüzü ilgilendiren bir durum olmayacaktır ortada. Ayrıca bilmemek değil öğrenmemek ayıp. :) İyi günler.

  2. Merhaba , ağdaki bilgisayarlara ulaşabiliomuyuz bu telefondan ben çook baktım fakat bulamadım ip verebilioruz kablosuz modem üzerinden internete ulaşabiliyoruz ama ağdaki bilgisayarlarla dosya paylaşımı yapamıoruz yada ben bulamadım bu konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim…

  3. kardeş ben telefonu ilk aldığımda arkadaşın evden denedim bağlandı telefon bende kablosuz modem aldım ama olmuyor şifreyi yazıyorum facebook a giriyorum biraz bekliyorum ağ adresi geçersiz diyor yardımcı olursanız sevinirim

  4. Merhabalar, yukarıdaki adımları sıra ile gerçekleştirdiyseniz herhangi bir sorun yaşamamanız gerekiyor.
    Şunu deneyebiliriz:
    - Hedefler menüsüdeki tüm hedefleri silin.
    - Sonra tekrar kablosuz ağınızın bilgilerini tanımlayın.

  5. selam bi sorum olcak ben gerek evimdeki,gerek kafelerdeki bağlantılara bilgisayarımla bağlanabiliyorum fakat telefonla girmeye çalıştığım zaman ağları bulmasına rağmen bağlanırken wlan:wlan ağı bulunamadı diyor

    1. Selamlar. Nokia E65 kullanırken sık karşılaştığım bir sorundu bu. Sinyal kalitesi düşük olduğu zaman kablosuz ağa bağlanmak işkence haline döünüşebiliyor. Kablosuz ağ cihazının sinyal miktarını kontrol edin, eğer düşük ise kablosuz ağ cihazına yaklaşmaya çalışın. Eğer bu da sorunu çözmüyorsa telefonunuzun yazılımını kontol edin, güncelleştirme varsa yükleyin. Yine cihazda tanımlı bulunan tüm “ağ bağlantı noktalarını” temizleyip yeniden tanımlayarak çözüme ulaşabilirsiniz.

  6. slm ben kablosuz ağ kullanıcısıyım. Bir komşumun kablosuz ağdan internete bağlanmayı destekleyen telefonu var ve benden şifreyi telefona girmemi istedi. Şifreyi girerken karakterler açıktı. İnternete bağlandı. Acaba daha sonra şifreyi görebilir mi?acil cvp verirseniz sevinirim. şimdiden tşkler…

  7. iyi günler
    dün nokia 5800 aldım ve eşim wizard settingden e-mail adresimizi falan vererek sanırım internet bağlantısı yapmış.Sürekli ‘e’ harfi ekranda.Bağlantıyı kesiyorum sonra tekrar çıkıyor.ücretli mi acaba ve ne yapabilirim şimdiden sağolun.

    1. Merhaba Onur bey,
      ekrandaki e harfi Edge bağlantısının aktif olduğunu gösteriyor. Yani telefon Edge üzerinden veri alışverişi yapıyor ki bu operatör tarafından ücretlendiriliyor. Bunu kapatmak için Menü > Mesajlar öğesine gelin. Seçenekler‘den Ayarlar‘a gelin. Ayarlar menüsünde E-Posta > Posta kutuları yolunu izleyin. Tanımlı posta kutusunu silin yada ayalar bölümünden Otomatik alımı kapatın.

  8. Merhabalar,

    5800 xpressmusic de herhangi bir ücret ödemeden wifi üzerinden e-maillerimi otomatik olarak almam için ne yapmam gerekir.

    Teşekkürler

    1. Merhabalar Yontem,
      şu yazımda buna değinmiştim. Burada Nokia Mail yazılımı yüklenecek. Bu yazılımı yükledikten sonra bir hesap tanımlayıp erişim noktasını her hangi bir kablosuz ağ olarak belirlemelisin. Programı aktifleştirirken ve kurarken biraz GPRS/WAP üzerinden veri alışverişi olacak. Bunun dışında sorun yok. Kısa bir süre sonra bu konu hakkında bir yazı hazırlamayı düşünüyorum. Bir sorun olursa beklerim yeniden. İyi günler.

  9. selam bende bir şey yaptım sanırım telin çekim göstergesinin altında 3g yazinindsa altında sürekli bağlantıişareti var.. bağlantı yöneticisinden bağlantıyı kes diyorum bir süre sonra tekrar oluyorr. bu neden oluyor yardım pls ..

    1. Merhaba Gürkan,
      büyük ihtimal bir program sürekli internete bağlı kalmak istiyor. Nokia’nın mail programını kullanıyorsanız ayarlarını kontrol edin. Sürekli bağlı kalmamalı, ya belli saatlerde internete bağlanmalı yada siz manuel olarak internete bağlamalısınız.

  10. merhaba
    ben yukarıda resimli olarak anlattıklarınızı yaptım ama yine giremiyorum … telefon ağa bağlanıyor sonra site linki giriyorum bem beyaz bi ekran .sonra modem ile bağlanılıyor diyo biraz sonra hatta baya bi sonra ağ geçidi izin vermiyo diye yazı geliyor ve bem beyaz ekran serüveni devam ediyo :)

    yardım edersniz sevinirim …

    1. Merhaba Yusuf,
      modem normalde düzgün çalışıyor mu? Modem ayarlarında bir bozukluk olmasın? Web tarayıcısının ön belleğini temizlemeyi deneyin. Olmadı ağ ayarlarını tekrar tanımlayın. Tekrar bekliyorum sonucu, kolay gelsin size.

  11. ben modeme daha önce bağlandım çoğu siteye girdim ama şimdi böyle oluyo daha önce çalışıyodu şimdi ise çalışmıyo bunlarada sorun yoktu zaten telefonu alalı 1,5 hafta oldu yani daha önce çalışıyodu yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  12. Sa abi ben telefonu bügün aldım sen bana yorumda güzelce nasıl internete gircem anlatırmsın resimlerden bişiy algılayamadım sen bana güzelce anlat abi ona göre yapıyım peki dediğin yerlere girirsek köntör gitmiyor deme bügün girdim yapıyım dedim 182 köntörden 144 e indi :S

    1. Selamlar,
      yukarıda sadece ağ bağlantısının nasıl yapılacağı yazılı. İnternete girmekle ilgili bir şey yok. İnternete Menü > İnternet > Web yolunu izleyerek girebilirsin. Bu tarayıcı ile sitelere bağlanabilirsin. Eğer operatörün sunduğu Wap/GPRS bağlantısını kullanırsan kontörün gider. Wi-Fi (kablosuz ağ) noktalarına bağlanabilirsen kontörün gitmez.

  13. arkadaslar lütfen yarımcı olun… ben telden normal wifi ye bağlanıyorum falat ttnet-wifi servisine yani kullanıcı adımı ve şifremi girerek kullandığım servisi kullanamıyorum bağlanmak istediğimde web içeriği doğrulanamıyor diye bi uyarı veriyor

    1. Merhaba İbrahim,
      hangi tarayıcıyı kullanıyorsunuz? Daha önce TTNet Wi-Fi ile bağlanmıştım. Bir sorun yoktu, Opera Mobile yada benzeri bir üçüncü parti yazılım kullanıyorsanız durum bundan kaynaklanıyor olabilir. Opera Mobile bir çok kez parolaları doğrulatamıyor. Yada girdiğiniz kullanıcı adı ve şifrenizi kontrol edin.

  14. marhaba bende 2 gün önce 5800 aldım.yukarıda gösterdiğiniz tüm işlemleri aynen yaptım ama telefonum ağa bağlanıyor beyaz bi ekran çıkıyo sağ üst köşesin de de 0 kb yazıo bi süre ekran böle kalıyo daha sonra ağ geçidi cevap vermiyor die bi yazı çıkıyo..hala telefonumla kablosuz nete giremedim yardımcı olursanız çok sevinirim..şimdiden teşekkürler..

  15. En yakın zamanda YTU ağına girebilmek için gerekli ayarları anlatan bir sayfa da hazırlamanı umut ediyorum:) Öyle bir planın yoksa bana özel ders verebilirsin:D biraz ugrasmama ragmen kampuste internete erişemedim tüm özel ayarları yapmama rağmen(öyle düşünüyorum) hala girişte wep anahtarı istiyor..

    1. Merhaba Fatih,
      aynı dertten ben de muzdaribim. Okulumuzun networkü sıradışı, Windows Vista işletim sistemli PC’ler bir sene öncesine kadar bağlanamıyordu mesela. Ancak zamanım olursa bu konuda bir araştırma yapacağım. Umarım bir çözüm buluruz. :) İyi günler…

  16. yaw bende yaptım ama :S bu IPv4, IPv6 ve DNS ayarlarına ne yazıcam :( yardım ederseniz sewinirm.

    1. Merhaba Emre,
      IPV4 ve DNS için gerekli olan ayarlar bağlanmanız gereken ağ öneticisi tarafından belirlenir. Herhangi bir ağa bağlanıyorsanız bu ayarları yapmanıza gerek yok. DNS’i 8.8.4.4 ve 8.8.8.8 olarak ayarlayabilirsiniz. İyi günler…

  17. Deli oldum ya hala yapamadım ben dostum :( en üstteki kullanıcı ismini kafama göre yapıyorum dimi ve bu bana ne modemin kullanıcı adını nede şifresini soruyo ? sorması lazım değilmi

    1. Ne yazıkki, MSN’den destek vermek gibi bir huyum yok. Hatta nefret ederim. Yukarıda herşey yazılı, normal bilgi birikimine sahip bir kullanıcı bu yazılanları kolaylıkla anlayıp çözebilir. Cihaz da sorun varsa onu bilemem. İyi günler…

  18. arkadaşlar ben 5800 xp de wlan ile internete girmeye çalışırken ağ geçidi cevap vermiyor diye hata veriyor bunu nasıl çözümlerim cevap yazsanı

    1. Merhaba,
      “Ağ geçidi cevap vermiyor” uyarısı genelde bağlanmaya çalıştığınız ağın yapısından kaynaklanan bir hatadır. Yapılandırmaya bir göz atıp ona göre ayarları tanımlamanız gerekebilir.
      İyi günler…

  19. slm benim tel de iş yerınden wifi ile sorunsuz baglanıyorum ama ewden baglanmıyo. erısım noktalarında.normal olarak kendı agıma baglanmak istedıgımde wpa ön paylasımlı anaktarı gecersız dıyo .tel 5800.çözemedim bir turlu.yardımlarınızı beklerım.ıyı paylasımlar herkeze..

  20. mrb bende 5800 aldım bir ay önce benim telefonum wifi ile nete bağlanmıyo bunun nedeni ayarlarla ilgili mi yoksa telefonumun wifi özelliği olmadığından mı cvp yazarsanız kafamdaki sorular kalkıcak kimi bağlanıyo diyo kimi bağlanmıyo diyo:(

    1. Merhaba Ahmet,
      Nokia 5800 XM’de kablosuz ağlara bağlanabilme özelliği vardır. Bu sayede Wi-Fi networklerine kolayca bağlanabilir. Bağlancağınız network, spesifik bir ayar gerektiriyorsa bunları yapmanız gerekir. Bazı durumlarda da karşık ağ yapılarından dolay kablosuz ağa bağlanamayabilirsiniz. Bu telefonun eksikliğinden değil ağın karmaşıklığından kaynaklanır.

  21. ağ geçidi cevap vermiyor uyarısı alıyorum dediklerinizi aynen yaptım resimli olanları neden hala olmuyor anlamadım yardımcı olursanız sevinirim

  22. Wİ-Fİ BAĞLANTISI VARKEN TELEFON AÇIK OLDUĞU SÜRECE DEVAMLI EDGE BAĞLANTISI KURUYOR.BUNU NASIL ENGELLEYEBİLİRİM?TEŞEKKÜRLER

  23. Merhabalar,
    @ufuk, hatırlamıyorum.
    @hakan, yüklediğiniz uygulamalardan birisi kendisine verilen izin sayesinde size sormadan internet bağlantısı kuruyor demekki. İnternete bağlanarak kullanılan uygulamaların ayarlarını gözden geçirip erişim noktalarını başka bir şey tanımlayın ve izin vermeyin. Sadece laım oduğu zaman izin verin.
    Kolay gelsin.

  24. selam kemal ,
    msn programını ovi strore den yükleyebilirsin nimbuzz diye bi program var msn de var içinde ben kullanıyorum çok memnunum dosya paylaşımı filan yapabiliyosun birde skype var ayrıca başlı başına o da ovi de var kablosuz internete bağlanıp ovi ye gir (telefonda kısa yolu var zaten) orsan bi çok uygulama indirebilirsin …

  25. selam kardesm sna bi sorum olcak bnde 5800 xm kullaniorm ama bi sorunum var nereye gitsem ordaki bütn kablosuz ağları bulabiliorm ama kendi evimdekini bulamiorm simdi modemde srn var diceksin evde laptop ve psp var ikiside modemi full cekio net master uydunet kullaniorm bi yardımcı ol konuya hakm olduğunu gördüm semsisilak@hotmail.com msn adresim eklersen ve bni bilgilendirrsen sevinirim simdiden teşekkr ederim

  26. TTNET’in verdiği modemlerdense baştan aşşağıya bir sorun zaten. Birden fazla cihazın bağlanmasını engelleyen bir sistem konulmuş olabilir.

    Demek istediğim IP aralığıydı. Mesela ilk IP 192.168.2.2, son IP adresi 192.168.2.2 ise sadece 1 cihaz bağlanabilir o modeme. Son IP 192.168.2.10 ise 9 cihaz bağlanabilir. Bu şekilde bir IP aralığı kısıtlaması olmuş olabilir.

    Bunlarla hiç uğralmayın, modeme reset atın. DSL ayarlarını baştan ayarlayın ve tekrar bağlanmayı deneyin. Yine sorun oluşursa modem izin vermiyordur.

    (alıntıdır)

    Ayrıca:

    ayarlar / bağlantı / hedefler / internet , buradaki tüm var olan ağları silin daha sonra wi-fi ile tekrardan ağ aratın onu kaydetsin bide bunu dene + olarak wlan kodude değişmiş olabilir onu kontrol et şifre değişincede öyle olabiliyo çünkü .

    (alıntıdır)

    sorun hala devam ederse yazın lütfen…

  27. ya arkadaşlar 5800 ekranının tam ortasında ekle diye bir yazı var bastığımda rehbe raçılıyor yazıyı nasıl kaldırabilirim ?

  28. öncelikle merhaba bu ayarları yapmak yani bu ip adresini fln girmek 10.0.49 seklinde fln . ne işe yarıyor youtube fln girebilcekmiyim cnk bn bu ayarları yapamadan ztn giriorm internete wifi ile ?

    1. Merhabalar Burak,
      bu ayarları yapmadan internet girebiliyorsanız zaten sorun yok. Bazı ağlara bağlanmanız gerektiğinde bu tip ayarlar tanımlamanız gerekebilir. Bu yüzden anlattım… YouTube.com’a girebilmek için DNS’i değiştirmeniz gerekiyor. İyi günler…

  29. ne yaptıysam giremiyorum, dneilenleride yaptım fakat, evimdeki modemi görüyor, şifreyi girme esnasında kesinlikle ağa bağlanılamıyor, wi-fi bulunamadı gibi şeyler diyor… anlayamadım.sanırım tlf yi almam ve satmam arasında fazla bi zaman farkı olmayacak :))

  30. 5800 de quick office programı sert. hatası veriyordu. bende int. yeni sürüm yükleyeyim dedim. sistemdekini sildim. şimdi temel sürüm deyip duruyor. bir türlü bulamadım. lütfen quick office temel sürümü ve sınırsız kullanımı için yardımcı olurmusunuz.

  31. s.a kardeş bu telefonu yeni aldım üst komşunun kablusuz internetei var ve şifresiz bilgisayardanda giriyorum.telefondan bağlanıyorum ama internete girince önümde beyaz bi sayfa.. bide yeni aldığımda aveadan mesaj filan geldi kabul ettim ama yok gprs ayarları yüklenmedi falan diyor bundanmı kaynaklanıyor acep_?

  32. Selam arkadaşım bu resimlerdeki temayı yada yazı tipini nasıl yapıyoruz çok hoşuma gitti bulamadım yardımcı olursanız sevinirm. ufukyildiz@gmail.com mail veya msn yoluyla ulaşırsanız sevinirim..

    şöyle oluo 8ayarlar – kişisel – ev ekranı – ev ekranı teması – temel) tamam bitti

  33. Merhabalar,
    @Sadık; beyaz bi sayfa derken neyi kastettin? Sayfa boş mu yoksa hata mesajı mı var? GPRS ile Wi-Fi’nin alakası yok bu arada.

    @misafir; Ağ geçidi cevap vermiyor mesajı cins bir mesajdır. Tarayıcının ön belleğini temizleyip ağ yönlendiricinizin (modem) ayarlarını kontrol edin.
    Tema kırmızı 5800′larda gelen ön tanımlı tema. Yazı tipini hatırlayamıyorum. Windows’un font klasöründe olan fontlardan birisi olmalı.

  34. kolay gelsin resimdekilerin aynısını yaptım yinede baglanamadım
    evim de modem var kamlusuz başka ne yapmamlazım

    yazarsan sevinirim arkadaşlar
    faprika ayarlarına gerimi dönsem ne yapabilirim iyi geceler
    kolay gesin

    1. Merhabalar,
      normal bir ağa bağlanırken yukarıdaki ayarları tanımlamanıza gerek yok. Basit olarak bağlansanız ve şifre varsa şifreyi tanımlamanız yeterli. Yukarıdaki ayrıntılar karmaşık ağ yapıları için geçerli. Yani onlarla uğraşmanıza gerek yok.

  35. Üstad önbelleği ne sıklıkla temizlemek lazım, ya da lazım mı?İnternete girmeyi başardım ama önbellek temizleme yolunu bulamadım:)

    1. Önbelleği kafanız estiği zaman temizleyebilirsiniz ama ben genelde internette işimi bitirince tarayıcıyı kapatmadan önce temizlerim, alışkanlık. :) Symbian S60 5th default tarayıcıda şu şekilde temizleyebilirsin: Menü > İnternet > Web > Seçenekler > Gizlilik verilerini sil > Önbellek

  36. merhaba ya benim telefonumda 5800 ama ben telefonu ilk aldığımda internete girerken wlan ağı ara altında turkcell ile falan gibi seçenekler vardı fakat ben ayarlarına bakarken bişeyler yaptım sanırım şimdi sadece wlan ağı ara çıkıyo o yüzdende fazla ,nternete giremiyorum yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler

    1. Merhabalar Selin,
      şunu dene:
      “WAP/GPRS, MMS ve İnternet ayarlarını daha kolay bir biçimde yapılandırabilirsiniz. Şimdi menüde şu yolu izleyin. Menü > Uygulamalar > Sett. Wizard > Operatör daha sonra “Başlat“a tıklıyorsunuz. Size hangi ayarları tanımlayacağınızı soracak. Almak istediğiniz ayarları tikleyerek “Tamam” diyoruz. Gelen pencereleri okuyarak “Tamam” diyoruz ve yapılandırma sona eriyor. Şimdi rahatlıkla diğer işlemlerinize geçebilirsiniz.”
      olmaz ise ön tanımlı ağ balantısını bir kontrol et:
      Menü > Ayarlar > Bağlantı > Hedefler sonra Seçenekler > Varsayılan bağlantı buradan “Her zaman sor”u seçin. Olmazsa bir daha söyle. :)

  37. yukarıda dediklerinizin hepsini yaptım fakat int. kullanamıorum.sayfa açılmıor beyaz kalıor ve geçersiz sunucu ismi diyor :S

    1. Merhabalar,
      normal bir internet kullanıcısı iseniz, yani bağlanmaya çalıştığınız ağ basit bir ağ ise yukarıdaki ayarları yapmanız gerekemez. Şirketlerde yada bazı okullarda sunulan internet hizmeti için bu ayarları yapmanız gerekebilir. Yukarıdaki ayrıntılar karmaşık ağ yapıları için geçerli. Yani onlarla uğraşmanıza gerek yok. İyi günler…

  38. Selam Kemal Bey
    5800 kullanıyorum.telefona fb proğramı atmak istiyorum. şU ANDA VIDEOLARI AÇMIYOR .TELEFONUN İNTERNETİ İLE GİRİYORUM. 5800 A ÖZEL FB PROĞRAMI VARMI? VARSA NEREDEN İNDİREBİLİRİM ÖNERDİĞİNİZ PROĞRAM VAR MI.SAYGILAR TEŞEKKÜRLER.

  39. hallettim çok tsk ederim yardımlarınız için.bir de telin şarji bir gün bile dayanmıyor.yeni batarya alındı ama o da aynı.telde baya yavaş çalışıyor bazen donup kalıyor.alalı altı ay bile almadı ama şimdiden böyle..

  40. slm kemal bey ne yaptıysam işyerindeki modemden internete bağlanamıyorum ağı görüyor fakat bağlanamıyor , kimisi dioki wpa/wpa2 ayarlarından kaynaklanabilir dior ama ne yaptıysam olmuyor…. sorun ne olabilir acaba modem den kaynaklanan bişemidir acaba modemin markası pikatel airmex-101 , sizin yazdıgınız yukarıdaki koşuluda uyguladım fakat bi sonuç alamadım dışarıda şifresiz ağlara bağlanabiliyorum , bizim modem şifreli ondan olabilirmi acaba yardımcı olursanız sevinirim iyi günler….

    1. Merhabalar ebubekir,
      modeminizin özellikleri 5800′ın kablosuz ağ özelliklerini destekliyor. Ağ bağlantılarına tanımladığınız ağ hedefini silin. Ağınıza yeniden bağlanın, şifreyi doğru girdiğinize emin olun. 5800′ın ağ bağlantı kartı wpa, wpa2 ve diğer şifreleme protokollerini destekliyor bu açıdan bir sorun olamaz. Modemde ekstra bir konfigürasyon yoksa yukarıdaki herşeyi yapmanıza gerek yok. Basit düşünün, iyi günler…

  41. yukardaki bütün yolları izlememe rağmen kesinlikle olmuyor.farklı yerlerde denedim bağlanıyor evde bağlanmıyor.evde başka telle denedik bir problem yok.modemimi resetlemekmi gerekiyor acaba.en yakın zamanda yardımcı olursanız sevinirim….

    1. Merhaba ali,
      basit bir ağa bağlanırken ykarıdaki ayarları yapmanıza gerk yok. Sadece ağı aratıp bağlanmanız ve eğer şifresi varsa şifreyi girmeniz yeterli. Eski ağ hedefini silin sonra yeniden bağlanmayı deneyin. İyi günler…

  42. merhaba kemal bey size çok teşekkür ediyorum paylaşımlar için beni sorum 5800 sahibiyim ve yeni güncelleme yüklettirdim yazılım sürümü v51.0.006 sürüm tarihi 09-07-2010 özel sürüm 51.0.0006.c04.01 dil paketi 02 evde kablosuz internet sahibiyim sürüm güncellenmeden önce internete isteğe bağlı olarak wlan ağı bağlantısı ile giriyordum fakat şu an ovi magazasına ve web sayfalarına bana seçim hakkı vermeden vodafone live ile bağlanıyor ama müzik bölümünde ovi müzik indirmek istediğimde bağlantı seçimi yapmamı sağlıyor, bana ayarlamam konusunda yardımcı olurmusunuz ayrıca vodafone live ücretlimidir.tşk ederim

    1. Selamlar Veli,
      Vodafone Live, Vodafone’un GPRS/3g alt yapısnı kullanacağı için ücretlidir. İnternet paketiniz varsa sorun yok. Kablosuz ağa bağlanması için sormasını istiyorsanız ön tanımlı ağ bağlantısını değiştirmeniz gerekiyor. Bunun için şu yolu izleyin: Menü > Ayarlar > Bağlantı > Hedefler sonra Seçenekler > Varsayılan bağlantı > Her zaman sor
      İyi günler…

  43. teşekkür ederim dediklerinizi yaptım ama menü içerisindeki web ve ovi kısa yollarına girdiğim zaman bu seferde internet ile bağlanıyor ancak wlan bağlı olarak açmaya çalışıyorum kandiliğinden kapanıyor menü içerisinde yardım lütfen

  44. i aksamlar ben nokia 5800 almak istiyorum fakay konfigorasyon özelliği varmı yani usb girişini kullanarak telefonu bilgisayara takıp telefon sayesınde bilgisyara bağlanabilirmiyim şimdiden teskur ederim

    1. Merhaba Emrah,
      ne demek istediğini tam olarak anlayamadım. Telefondan bilgisayara bağlanıp ne yapmak istiyorsun? Benim bildiğim öyle bir özelliği yok. İyi günler…

  45. slm tlfonum nokia 5800 face girdim hotmail deki mesajlarım tlfona aktarılmış msn ye girmeden mesajları sildikçe kendisini güncelliyor hotmail kapanmıyor yardımcı olurmusunuz.

  46. merhaba…
    nok5800XM yeni aldığımda gayet güzel internete bağlanıyordu ama şimdi menü>internet>web ten internete girmeye çalışıyorum bağlantı kurulamıyor deyip arkasından web işlemi gerçekleştiremiyor uyarısı çıkıyor ne yapmam gerek şimdiden teşekkür ederim!!!

  47. merhabalar büş adlı kullanıcında yazdıgı gibi benim telefonumda önceden cok gusel nete giriyordu son zamanlarda yurtta bazı arkadaslarımnki girerken benimkinde beyaz ekren geliyor ve gecersiz sunucu ismi diyor ne yapmmız gerekiyor yeniden yazılım mı yukletelim?

  48. Arkadaşlar wifi ile sadece tt netin ana sayfasına girebiliyorum baçka bir yere girmeye çalıştığım zaman ağ adresi geçiş bağlantı noktası hatası gibi hata lar veriyor.Yardımcı olabilirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler…

  49. ya benım zyxel kablosuz modem var ama 5800 ınternete gırebılıyorum anahtar seklınde cıkıyor ama baska kablosuzlarda gırıyorum lutfen bır yardımcı olun

  50. mrb
    N8 aldım dışardan internete kolayca bağlanıyor ama evden bağlanamıyorum. “WLAN bulunamdı” uyarısı veriyor.
    modem zoom ADSLx6

  51. evimdeki kablosuz modem vasıtasıyla nokia 5800 telefonumdan internete rahatlıkla bağlanıyorum bunda sorun yok.Benim sorum telefonum bekleme halindeyken yani benim internetle işim yokken modem açık olduğunda telefondaki wireless işareti kalıyor yani hazırda bekliyor,modemi kapatmazsam beklemede olduğu için telefonum extra pil harcarmı,bana harcıyo gibi geliyo,o işaretin telefondan kalkması için ne yapmalıyım,modemi kapatmanın dışında.

  52. mrb
    5800 son telefon yazılımı yüklenmiyo ne yapcam bide ouickoffice acılırken unclock code istiyo ne yapcam nerden bulurum

  53. Merhabalar,
    @nb leo ve muhsin aslan;
    Zoom X6′nın özellikleri ile Nokia N8′ni kablosuz özellikleri bir birini tutuyor. Böyle bir sorun olmaması lazım. Ben biraz araştırayım.

    @Veli Kara; yapman gereken tek şey telefonun wirelessini kapatmak, modemi değil. Bunun için kablosuz ağ ile işin bittikten sonra ekranda kablosuz ağ simgesinin bulunduğu sağ üst köeye dokunun. Dokununca bir pencere açılacak, oradan kablosuz ağı seçin. Açılan pencereden etkin bağlantıı seçip “Seçenekler > WLAN Bağlantısını sonlandır” seçin. Bu kadar…

    @mustii;
    quickoffice için unlock keyim yok, Google’da biraz ararsan bulabilirsin. Son yazılımı yüklemek için Nemesis’i kullanman gerekebilir: http://www.kemalkarakaya.com.tr/2010/01/nemesis-ile-nokia-cihazlarin-urun-kodu-nasil-degistirilir/

  54. N8 TELEFONUN ZOOM X6 BAĞLANMAMA PROBLEMİNİ GÜNLERCE UĞRAŞTAN SONRA ÇÖZDÜM.

    ZOOM X6 NIN YENİ VERSİYON YÜKLEMESİNİ YAPTIRDIM.ŞİMDİ BAĞLANITOR.
    ESKİ VERSİYONLARDA BAĞLANTI UYUMLU DEĞİLMİŞ.TŞK.

  55. merhaba kemal abi:) ben 5800 kullanıyorum uzun süredir avea wap7gprs üzerinden ücretsiz olarak 0.facebook’a girebiliyordum. bi gün yine facede dolaştıktan sonra kapattım yeniden açmam istediğimde bağlantı kurukamıyor. paket veri yok. şebeke hizmetlerini kontrol edin diye bi yazı çıkmaya başladı. arkadaşlarım yere düştüyse wap anteni hasar görmüş olabilir dedi. sence sorun nedir? nasıl düzeltebilirim?

  56. nokia 5800 xp müzik yeni gelen önemli yazan telefon güncellemesini yüklemiyor yanında ! işareti war ne yapmam gerek yüklemem için bi yardım tşk..

  57. Merhaba.. ben yeni 5800 aldım nete bağlanabiliyorum fakat facebookta sorun yaşıyorum.. download fln diyo download yapıyorum fakat yine giremiyorum teli yeni alan arkadaşlarım nasıl ayar yapmış acaba yardımcı olursanız sevinirim. iyi çalışmalar..

  58. Merhaba,

    Vodafone aylık cepnet abonesiyim. Telefonum 5800. Vodafone Live ayarlarını yüklemeden önce bağlantı tercihlerinde Vodafone internet yazıyordu şu anda Vodafone Live yazıyor aralarında fark var mı?

    1. Selamlar,
      tabii ki hayır. Ben kendi ağımın gerektirdiği ayarları yaptım. Bunlar örnek. Ayrıca basit bir ağa bağlanıyorsanız bu ayarları bu kadar ince yapmanıza gerek yok.
      İYi günler…

  59. Merhabalar yorumları okudum, ama benim aklımdakinin sorulduğunu görmedmi, henüz telefonu bugün aldım, ama şunu merak ediyorum, ben hattıma vodafoneden bi cepnet açtırmak istiyorum malum 9 TL sınırsız, bu telefonda dahili modem var diyor, bu telefonu modem gibi kullanarak cepnet internetini bilgisayarda kullanabiliyormuyum ? bazı telefonlarda bunun olabilediğini duymuştum, bu telefon için bunu yapabiliyormuyuz ? Saygılar.

  60. ark bende 5800 XM kullanıyom.Lanet olsun internetiim görünüyor şiifreyide girdiğimde sonra wlan ağı bulunamadı Wlan ağı bağlanamadı diyor çözümü varmı lütfen bide başka yere gittim telefoncuya daha doğrusu orda telefoncu girdi oldu onlarında şifreliydi çözüm varmı lütfen???**

  61. Merhabalar,
    @Kahraman; ayarları gözden geçirin, genelde basit bir şifre girmek işi çözebiliyor. Yukarıdaki ayarlar gelişmiş ağlar için.
    @Harun; tabii ki yapabilirsin. Bluetooth yada USB ile bağlanıp telefonu modem gibi kullanabilirsiniz.
    @Yiğit; telefonda bir sorun olacağını sanmıyorum. Ağ cihazınızı yeniden yapılandırın. Bazen ağa bağlı XP tabanlı bir bilgisayar diğer cihazların ağa bağlanmalarını engelleyebilir.

  62. merhabalar benim bi sorum olucak ben 2 gün önce nokia 5800 expres music telefonundan aldım mail adresimi eklemiştim telefona menülerde eposta uygulaması çıktı galiba sürekli internete bağlı durumda vede e posta mesajları geliyo bu durum faturamı etkilermi vede istediğim zaman kapatmak istiyorum ama yapamadım telefoncuya götürdüm oda yapamadı bi sorum daha olucak bu telefonların kamera çekimi nasıl ev ortamında çektiğim zaman çok bulanık çıkıyo vede hafif karanlıkta çektiğim zaman flaş patlamasına rağmen bozuk gösteriyo şimdiden teşekkür ederim.

  63. merhaba bnm 5800 da internete giriyorum facebook a paket ile girdiğimde profile tikladiğimda gözükmüyor.sadece ana sayfa gözüküyor. bi yardmcı olurmusunz…

  64. Merhabalar,
    @Sezai, exchange mail yada nokia mail diye adlandırılan mail programlarından birini etkinleştirmiş olmalısınız. O porgramların ayarlarına girip otomatik bağlanmayı etkisizleştirin. Ayrıca şunu da yapın: Menü > Ayarlar > Bağlantı > Hedefler sonra Seçenekler > Varsayılan bağlantı > Her zaman sor… E-maillerinizi alırken telefon internete operatör üzerinden çıkıyorsa bu faturaya yansıyacaktır. Wi-Fi ise sorun yok. İyi günler…
    @Mehmet, önerim facebook programını kaldırıp yeniden yüklemen. Ovi Store’da olması lazım Facebook for Nokia…

  65. merhaba öncelikle bize yardımcı oldugın için saolasın benim sorunum 5800 telefonum var telefonun sol üst köşede e işareti çıkıyor paket veri baglantısı etkin diyor ne yapmam gereliyor yardımcı olursanız sevinirim

    1. Merhabalar Ferhat,
      kırmızı tuşa bir süre basarsan o etkin bağlantı sonlanacaktır. Mevcut uygulamalarınızdan birisi internete bağlanıyor olabilir. Yada internet bağlantısının hep açık olması şeklinde bir ayar tanımlanmış olabilir. Bu durumları kontrol ederseniz düzeltebilirsiniz. İyi günler…

  66. Benim telefon kablosuz ağı buluyor bağlan diyorum şifreyi giriyorum wlan ağı bulunamadı yazısı karşıma çıkıyor. aynı telefondan kardeşimde ve kuzenimde de var aynı modeme bağlanabiliyorlar ben bağlanamıyorum. Onların yaptıklarını yapıyorum olmuyor. Her türlü yolu denedim. Yapacağınız yardımlardan dolayı simdiden teşekkür ederim. :)

  67. İyi akşamlar. Tablodakileri yaparken en sondaki dns adreleri:kullanıcı tanıtımlı diyor ama benim telefonumda ise otomatik yazıyo ve degiştirmek istediğimde birincil dns adresi ve ikincil dns adresini soruyo tam olarak anlayamadım.Ne yapmalıyım ?

  68. benım sorum pc ile ılgılı olucak.leptopa format attırdıktan sonra kendı faresındekı yukarı asagı suruklemeler calısmamaya basladı .bı turlu beceremedım yapmayı acaba neden olabılır.ıyı paylasımlar..

  69. selam arkadaşlar ben evden kablosuz ağa rahatca bağlanabiliyordum ama yazlıktaki ağa bağlana mıyorum erişim noktasını ayarladığım halde yardımcı olursanız sevinirim . . .

  70. bendede nokia 5800 xm var ama facebook a giremiyorum avealıyım aveanın internetinden bile giremiyorum yardımcı olabilir misiniz ? :)

  71. merhaba bende yeni nokıa c6-00 aldım nete girerken sorun yaşıyorum.hedeflerden kablosuz ağı ekledim ayarlarını falan yaptım ama internete girerken bağlantıyı açıyorumbeyaz bi sayfa geliyo bi kaç dakka bekliyorum gecersiz sunucu ismi diyo yardımcı olursanız sevinirim delirmek üzereyim…

  72. merhabalr.telefonum da wlan ayarlarının hepsi kapalı olmasına ragmen.bir sürü ağ bulup,’wlan ağını seçin’ uyarısı ekrana bir anda geliyo ve bir çok aglar görünüyor.sürekli ekranımda çıkması rahatsız edici ve şarjında azaldıgını düşünüyorum.bu uyarının çıkmaması için ne yapabilirim.teşekkürler.

  73. Merhabalar,
    @fırat; Menü > Ayarlar > Bağlantı > Kablosuz LAN yolunu izleyin, sonra Seçenekler > Ayarlar’a girip “WLAN varlığını göster” seçeneğini “Asla” olarak ayarlayınız.

    @elif; basit bir ağa bağlanıyorsanız (şirket okul vs değilse, sadece kablosuz modeme vb.) yukarıdaki “gelişmiş ayarlar” bölümünü dikkate ALMAMANIZ gerekiyor. Sadece kablosuz ağa bağlanıp şifreyi tanımlaanız yeterli. Ağa bağlandıktan sonra adres satırına geçerli bir web adresi yazın, mesela http://www.google.com gibi; eğer ağ bağlantısında bir hata varsa “Ağ geçidi cevap vermiyor” gibi bir hata alırsınız.

    @ege; Facebook’a neden giremiyorsun anlayamadım? 0.facebook.com, m.facebook.com gibi telefonlar için üretilmiş versiyonları mevcut. Bunları kullan. Ağ bağlantının sağlam olduğundan emin ol.

    @üzeyir Karaevli; modeminizin özelliklerini ve yapılandırma ayarlarını inceleyiniz lütfen. Uyumsuzluk olabilir.

    @önder; tabii ki DNS adresi tanımlamalısın: 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 gibi

    Umarım yardımcı olabilmişimdir, iyi günler…

  74. merhaba kolay gelsin vermiş oldugunuz ayarları uyguladım vakit olmadı elimde nokia 5800 xm var aristers rt-205 kablosuz modem kullanıyrum vakit telefondan giriş yapamadım arama sonuçunca agı buluyor örnegin facebook a girmek istedigim zaman geçersiz sunucu ismi diyr bu sorunu nasıl hal edebilirim

  75. ayaların hepsini yaptım herşeyi denedim airties rt-205 modeme baglanamadım geçersiz sunucu ismi diyor ve beyaz ekran çıkıyor lütfen yardım edermisiniz

  76. merhaba 5800 kulanıcısıyım facebook dakı vıdeolrı goremıyorum oynatmıyor ve vıdeo paylasmıyor.ne yapmam gerekıyor.tusekkur ederım

  77. Slm kardes ben nimbuzz diye bir program yükledim programı açıyorum kullanıcı adımı ve şifremi yazdım sonra avea wap gprs i seçtim fakat bağlantı kurulamadı yazıyor yardımcı olurmusunuz??

  78. kardesım walla sana cok tesekkurler…o kadar forumda aradık yaptık ettık ama sonucu burda bulduk.emegıne saglık…

  79. Ya ben önceden telefondan wireless ile internete girebiliyodum.Fakat 1-1.5 hafta önce aynı wireless ile bağlanmayı denediğimde geçersiz sunucu ismi hatası aldım.Laptoptan bağlanabliyorum telefondanda baska aglara baglanıyorum sorun ne acaba? Ne yapmam lazım?

  80. Merhabalar Tolga,
    telefonda tanımlı bulunan tüm hedefleri silin. Tarayıcınızın ön belleğini boşaltın. Daha sonra tekrar tanımlayın hedefleri vs. Bu şekilde %80 ihtimalle çözülmeli, tabii başka bir problem yoksa.
    İyi günler…

  81. mrb. ben normal 100 mb ınt. kullanıyorum ama normal google sayfasına gırınce avea internet uzerınden ınternet hedefıne baglan?
    kabul edın ve erısım noltasını kullan’ı otomatik yapın. baska erişim noktasını kullan dıe bı yazı cıkıyo napmam lazım acıl cwp werırsenz sevıırım

  82. Selam bende nokıa 5800 var telefonum 7.30 saat vodofone internet GPRS’de kalmış hattı faturalı ben yeni fark ettim GÖNDER:50 kB
    Alınan 120kB
    faturama yansıyacak olan lira sizce ne kadar olur. teşekkürler

  83. Merhaba.. Ben Nokia 5800 kullanıcısıyım..WlAN ağı ile kendi bilgisayrımdaki internete bağlanmak istiyorum.. Bu bağlanma operatörüme ve bilgisyarımdaki intenete herahangi ücret teşkil eder mi? İntaenerti bilgisayarımda sınırsız olarak kullanıyorum. En kısa zamanda cevap verirseniz çok sevinirim.. İlgi için teşekkür ederim.. =)

    1. Merhabalar Buket,
      WLAN ağınıza bağlanmanız operatörünüzü ilgilendirmez. Sınırsız ADSL hesabınız var anladığım kadarıyla, bilgisayarınızda olduğu gibi telefonunuzda da internette istediğiniz gibi dolaşabilirsiniz.
      İyi akşamlar.

  84. Ben hedefi ekliyorum fakat bir erişim noktası bulamıyor, bilgisayarda değiştirmem gereken bir yer var mı?

  85. son bölümü anlayamadım yukarıda ne yapmalıyız orada o özellikleri resimde yazdığı gibi mi yazacağız?

  86. Merhaba ben nokia 5800 Express musix kullanıyorum . evimdeki kablosuz(ama kablolu kullanıyorum) modemime şifremi girerek bağlanamıyorum ??

  87. bende 5800 kullanıyorum internete giremiyorm işleminiz gerçekleşmiyor diyor ne yapmam gerekiyor bilmiyorum lütfen yardımcı olun

  88. 5800 kullanıyorum. mms yollandı ama alınamıyor diyor. paket veri yok. şebeke hizmetlerini kontrol edin diyor. ne yapmam gerek?

  89. Selam ben 5800 xm kullaniyorum benim sorum sifresiz aglarla ilgili. ben sifresi olan aglara sorunsuz baglaniyorum ama sifresiz wifilere baglanamiyorum. bagli gozukuyor ama ne normal webden ne de operadan girebiliyorum yardimci olursaniz sevinirim

  90. ben yurt disinda yasiyorum ve turkiyeden getirtirdim tlefonumu [5800] wlan agi ile degilde operatorden giriyordum nette arkadasim ayarlarla oynamis bi turlu interneti calistiramadim ne onerirsiniz? son ihtimal bi telefoncuya gitmayi dusunyrm yada bayiye yardmlarinz icn simddn saolun..

  91. slm.ben nokıa x6 çin malı kullanıcısıyım.vifi ayarlarını bulmamda bana yardımcı olurmusunuz.saygılar..

  92. Slm ben Nokia 5800 XM kullanıyorum kontör yüklüyorum. Kontör telefonumdan gidiyor krş krş.. Telefoncuya sordum intenet ayarlarını kapat dedi. İnternet ayarlarımı nasıl kapatabilirim. Telefonu 0 aldığımdan tam bilmiyorum. Yada neden kontör gidiyor, internete girmediğim halde bu arada opratörüm Vodafone..

    Cevaplarsanız çok mutlu olurum

    1. Merhabalar Hatice;
      basit bir ağa bağlanıyorsanız bu sayfada anlattıklarım pek işinize yaramayabilir. Diğer yandan bağlandığınız ağ biriminde de sorun olabilir.

    1. Merhabalar Yağmur,
      basit bir ağa bağlanıyorsanız bu sayfada anlattıklarım pek işinize yaramayabilir. Diğer yandan bağlandığınız ağ biriminde de sorun olabilir.

  93. Merhaba,
    Benim 5800 telefonumda kablosuz ağa bağlandığımda, kablosuz ağa bağlandı simgesi sağ üst köşede görülüyor olmasına rağmen, o simgeye tıkladığımda herhangi bir ağa bağlandığını belirten bir yazı yok, tekrar aynı ağa bağlanmak istediğimde ise bu ağa bağlı olduğumu ve bağlantımı kapatmam gerektiğini söylüyor.Ama ortada bağlantı falan yok internete bağlanmak istediğimde bağlantı ismi soruyor, bağlı bulunduğum kablosuz bağlantıyı seçiyorum, ardından yine aynı şeyi soruyor, yine aynı şeyi seçiyorum ve böylece sürekli devam ediyor
    Paket veriden bağlanmak istesem de işlem gerçemleştirilemiyor diyor. Yardımcı olabilirmisiniz, teşekkürler…

    1. Merhabalar Ahmet Emre,
      hedefler konumundaki tüm hedefleri silip yeniden tanımlamanızı tavsiye edeyim. Bir deneyin, çözülmezse başka bir şeye bakalım.

  94. Arkadaşlar bende nete baglanırken wpa ön paylaşımlı anahtarı geçersiz dıo yenıden tanıttım ıse yaramıyor ne yapabılrm ?

  95. cep telofonu hattımın 4 gb sınırlı internet paketi var. ovi suit üzerinden 5800 telefonumu modem gibi kullanıp bilgisayarımla internete bağlanıyorum. Ancak youtube ‘ a girebilmek için bilgisayarımın ağ bağlantılarım özellikler tcp/ıp üzerinden dsn ayarlarını yapmaya çalışınca değişmiyor. yasaklı sitelere girebilmekiçin ne yapabilirim

  96. 5800 da wifi ile bağlanırken geçersiz sunucu ismi diyor sorun telefonumda mı bağlanmaya çalıştığım ağ da mı ?

  97. slm arkadasımın 5800 xm telefonu vardı ve telefonunun internetini modem gibi dagıtabildiğini söylemişti nasıl yapıyoruz acaba yardımcı olursanız sevinirim

  98. ben 5800 kullanıyorum ama kablosuz ağa bağlanamıyorum ayarları yaptım bağlanıyor diyo wpa ön paylaşımlı anahtarı geçersiz yazıyor yardımcı olurmusunuz…

    1. Ayarlar-Bağlantı-Hedefler-Erişim Noktası Yeni eriş.nok.ekle evet de Kablosuz LAN seç bulunan kablosuz WLAN ağlarından bağlanmak isteğin ismi seç biliyorson şifresini isterse gir dene ben yaptım oldu…

  99. mrblar arkdaslar sımdı buradakı paylastıgınz sey hakkında bı sorum olcak ben bu ayarları yaptıgımda ag olan bı yerden sıfresız sorunsuz gırebılck mym,bi sorum daha olcak 0.facebooka ucretsız gırmek ıcın wapı mı kullanamlıyım?

  100. Ya 5800 XpressMusic kullanıyorum ve hattım vodofone ama Ovi mağazaya girdiğim zaman Ücretsiz şeyleri parayla indiriyorum yardımcı olabilirmsnz? :S

  101. ya kobblosuz netı ayarlamak ıstıyorum ama olmuyo hep aynısey cıkıyo karsıma sözlük gecersız dıyo yardımcı olurmusuunuz

    1. Selamlar Duygu,
      demekki sözcük geçersiz. :) Bağlanmak istediğiniz kablosuz ağın şifresini doğru öğrenin.

  102. arkadaslar ben yaklasik bir yildir kullaniyorum 5800 var bende ,, pc baglantisi ile bigisayara internet baglantisi yapiyor zaten nokia otomatik cok basit ve cok kolay cokta guzel calisiyor her programi aciyor ayni anda birden fazla site acabilirsin ,,,

  103. benim sorunum 5800 değil de x3-02 modelinin wlan üzerinden bağlanamaması hata vermesi bazende ekran gidiyor reset atar gibi kapanıp açılıyor ama pin istemiyor. modemim edimax şifreleme türü WPA2 telefonun versiyonu V06.00 netten baktım son versiyonu bu

    1. Eyüp merhaba,
      nasıl bir hata veriyor? Telefonun kablosuz ağ adaptörü ile kablosuz modemin uyumsuz olabilir. Telefonun durup duruken kapanıp açılması sorunu 5800′da da var. Ne yazık ki çözümünü bilmiyorum. :(

  104. telefonum 58 00 XM internete girmek istiyorum ama giremiorum nasıl girebilirim yardımcı olabilirmisiniz.

  105. evdeki internetimize giriyorum wep anahtarı diyo şifreyi yazıyorum kaç defa denedim olmuyo bana yardımcı olabilirmisiniz?

  106. aslında orda ağlar var diyo bizim evin olana tıklıyorum wep anahtarını yazıyorum hala olmuyo kafayı yiycemm

  107. Merhaba arkadaşlar benim 5800 internetinde şöyle bir sorunum var wlandan bağlanmaya çalıştığımda ağ bağlantıları ya da modem ağları artık her neyse bulunuyor diyor daha doğrusu bulmaya çalışıyor ve hiçbir ağ çıkmıyor hala bulunuyor diye devam ediyor. Telefonumu alalı 1 buçuk sene oldu ilk defa böyle bir sorun yaşıyorum lütfen yardım edin

  108. ben haritalara giriyorum ve 3 saniye geçtikten sonra otamatik olarak telefon kapatıyor haritaları ve menüye dönüyor bunun sebebi ne olabilir lütfen yardın edin

  109. ya ben 5800 dan 0.facebooka gırıyorum ama telefon otomatık olarak m.facebooka cevırıyo.kontorum gıdıyo hattım avea arkadsm yer ımı olarak kaydederken kullanıcı adı ve şifre var dıyor.yrdmcı olur musunuz

  110. ya telım 5800xm ama 0.facebooka gırdıgım zaman tel otomatık olarak m.facebooka cevırıyor.para gıdıyor.ayarı nasıl yapacagım

  111. bende 5530 xm var ve internete bağlandığımda telefonum geçersiz sunucu ismi diyor bi bilginiz varsa yardımcı olrsanız sevinirm..

  112. slm benimde bi sorum olacaktı 5800 xm telefonm köşede sürekli int işareti var ve ddiklerinizi yaptım ama gitmiyo daha önce böyle bi sorun yoktu e posta yüklediğim zamn oldu onuda kapattım ama hala gitmedi acil yardım edin!!!:((

    1. Ayarlar>bağlantı>yönetim ayarları>paket veri>paket vari bağlantısı üzerine gel ve tıkla.
      orada “var olduğunda” ve “gerektiğinde” diye iki seçenek var. sen “var olduğunda” seçeneği işaretlemişsin. değiştir ve “gerektiğinde” seçeneğini işaretle. sorun çözülecektir. hem böylece bataryadan da verimin artar. çabuk bitmez yani…

  113. Slm arkadaslar,

    Eğer ki birisinin wifibaglantisini kullandigimiza ve bu bağlantıya çokça applikationlar indirdiğimizde , bu indirdiklerim wifisini kullandığım kisinin internet faturasına yansır mı ? Cevaplarsanız sevinirim tsklr!

    1. kotalı internet kullanıyorsa ve kota aşılıyorsa yansır. tıpkı bir modem üzerinden bir kaç bilgisayarın bağlanması gibi. siz de ikinci bir bilgisayar gibi o kişinin modemiyle internete giriyorsunuz. dediğim gibi kota miktarı aşılır ise bu onun faturasına yansıyacaktıer. sınırsız adsl sahibi ise sorun yok…

  114. s.a arkadaşlar benm sorunum biraz farklı ben 5800 la modeme bağlıyım nete girebiliyorum fkat farklı bişey yapmak istiyorum laptop u 5800 üzerinden modeme bağlamak istiyorum bi bilgisi olan varsa mesaj atabilrmi ya?

  115. internet simgesine tıklayınca geri atıyoo 5800 kullanıyorum nasıl bi sorun var yardımcı olursanız sevinirim..

    1. Merhaba,
      evet girebilirsiniz. Ovi suite‘i indirip kurun, usb ile telefonu bilgisayara bağlayıp Ovi’nni telefonu görmesini bekleyin. Daha sonra Ovi Suite arayüzünde internete bağlanmanızı sağalayacak olan seçeneği bulup etkinleştirin.
      İyi günler.

  116. ya ben daha düne kadar internete kablosuz ağdan bağlanabiliyordum şimdi ise bağlanamıorum bağlanıyor ama arama google yapıorum facebook yazıorum çıkmıyor neden ya acil cevap ltfen

    1. Merhaba,
      Ağ bağlantı hedefini silip tekrar oluşturun, yada ilk önce kullandığınız tarayıcının ön belleğini ve çerezleri temizleyin.
      İyi günler…

  117. herhangi bir internet simgesine yada bir internet sitesine tıklayınca geri atıyoo ve menüye geri dönüyo telefon 5800 kullanıyorum iyi günler

    1. Merhaba Yunus,
      telefona bir reset atın, soft resette sonuç alamazsanız hard reset deneyebilirsiniz. Blogumda bununla ilgili içerik mevcut. Kolay gelsin, iyi günler…

  118. slm intenet ayarını yaparken resimleri uyguluyorum ama veri taşıyısını paket aramasından çıkaramıyorum lütfen yardım eder misiniz

  119. Selamlar. Nokia 5800XM için bir sorum olacak. Önceden E-Posta yı ayarlamıştım. Gelen e-postaları sesli bildiriyordu.Hatta ekrandan da gözüküyor ve gerekirse bir tıklamayla görebiliyordum. Fakat internet paketinde 250 MB internet Sıfır olunca kapatmak istedim. Bu e-posta işlemini nasıl ilk haline getirebilirim. Yani kapatabilirim. Zannedersem pil harcamasıda azalacak. Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


yedi − 5 =

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>